نقد و بررسی
کتاب پیشنهادهای ۱۰۰ میلیون دلاری
معرفی کتاب پیشنهادهای ۱۰۰ میلیون دلاری
کتاب پیشنهادهای 100 میلیون دلاری یکی از بهترین و کاربردی ترین کتابهای کسب و کار می باشد. اگر میخواهید با هزینه و تلاش تبلیغاتی کمتر، مشتریان بالقوه بیشتری کسب کنید و آنها را به قبول قیمتهای بالاتر ترغیب کنید این کتاب را با دقت بخوانید.
2 برابر، 10 برابر یا 100 برابر بیشتر از رقبای خود پول دربیاورید؛ بدون اینکه لازم باشد آنچه میفروشید را تغییر دهید.
چندی پیش، کسب و کارم آنقدر بد شده بود که حتی نمیتوانستم خدماتم را به صورت رایگان ارائه دهم. میدانستم که سریعاً چیزی باید تغییر کند …. اما چه چیزی؟
در طول چهار سال بعد، من از شرایط پول از دست دادن برای جذب مشتری، به درآمد 36 دلاری به ازای هر 1 دلاری که در همه کانالها خرج میکردم، رسیدم. در آن دوره زمانی، ما در 4 صنعت مختلف، بیش از 120.000.000 دلار فروش داشتیم: خدمات، تجارت الکترونیک، نرمافزار، و فروشگاههای فیزیکی، و به بیش از 4500 کسب و کار کوچک و بیش از 100.000 مصرف کننده خدمات رسانی میکردیم. بنابراین بله، این کتاب مناسب هر نوع کسب و کاری است(به خصوص کسب و کار شما). پس چه چیزی تغییر کرد؟ پاسخ: نحوه ایجاد پیشنهادهای من تغییر کرد.
روشهای موجود در کتاب پیشنهادهای 100 میلیون دلاری بسیار مؤثر هستند، به طوری که حتی اگر یکی از تاکتیک عنوان شده در این کتاب را اجرا کنید، چند برابر هزینه خودش را درآورده است. مراحل آنقدر ساده، آسان و آنی هستند که در تماس بعدی، شاهد تغییر در رفتار مشتریان بالقوه خود خواهید شد. و از همه بهتر، اینکه حتی مجبور نیستید تغییری در محصول خود اعمال کنید!
کتاب پیشنهادهای 100 میلیون دلاری یکی از پرفروش ترین کتاب های آمازون
الکس هرمزی، کارآفرین، سرمایه گذار و خیّر آمریکایی است. در سن 30 سالگی، ارزش سهام الکس و همسرش لیلا، از 100 میلیون دلار گذشت. این زوج اکنون وقت خود را صرف کمک به کارآفرینان میکنند تا آنها بتوانند کسب و کارشان را بدون نیاز به سرمایه گذاری، به طور سودآور توسعه دهند.
کتاب پیشنهادهای ۱۰۰ میلیون دلاری در قطع رقعی و در 188صفحه منتشر شده است.
نظرات دیگران در مورد کتاب پیشنهادهای ۱۰۰ میلیون دلاری
“پس از صحبت یک روزه با الکس، سود سالانه ما بدون اضافه کردن خدمات جدید، 5 میلیون دلار بیشتر شد. وقتی الکس در مورد کسب مشتری صحبت میکند، باید به حرفهایش گوش کنید (البته اگر از پول متنفر نباشید).”
– بروک کاستیلو، مدیر عامل، مدرسه مربیان زندگی
“زندگی کاری من را میتوان به دو بخش تقسیم کرد: بخش اول، 15 سال کوبیدن سرم به دیوار بود که سعی داشتم بفهمم چرا نمیتوانم به اندازه پتانسیلم موفق باشم. و بخش دوم زمانی شروع شد که کتاب «پیشنهادهای 100 میلیون دلاری» الکس هرمزی را خواندم. در آن زمان بود که من جرأت پیدا کردم تا بفهمم چگونه میتوانم به موفقیتی که از آن لذت میبرم، دست پیدا کنم. اگر صاحب کسب و کاری هستید که به کمتر از پتانسیل خود رضایت دادهاید، این کتاب نشان میدهد که این تقصیر شما نیست. چون هیچکس به شما یاد نداده که چگونه پیشنهادهایی غیر قابل مقاومت بسازید. این کتاب ظرف چند فصل، پیشنهادهای شما را متحول خواهد داد. این کتاب را به عنوان بخش دوم زندگی کاری خود در نظر بگیرید. این کتاب یک برگ برنده مطلق است.”
– رایان دانیل موران، موسس CAPITALISM.COM
“ما در مورد الکس شنیدیم و بلافاصله کتابش را خریدیم. این بهترین کتابی است که تا به حال در حوزه کسب و کار خواندهام. احتمالاً بزرگترین چیزی که از او یاد گرفتم این است که بارها در کسب و کار خود میخواهید از مشتریانتان پول بیشتری دریافت کنید و تقریباً به خاطرش احساس گناه میکنید؛ مانند “اوه خدای من، واقعاً میتوانم این کار را انجام دهم؟” اما به نظر من هیچکسی بهتر از الکس هرمزی نتوانسته بستهبندیها و قیمتها را به گونهای کنار هم قرار دهد که نه تنها بتوانید قیمت محصولات و خدمات خود را افزایش دهید، بلکه در عین حال ارزش آن را نیز برای مشتری افزایش دهید.
از زمانی که کار با او را شروع کردیم… در عرض دو ماه… کسب و کار ما به 10 میلیون دلار فروش در سال افرایش یافت… یک فروش دو برابری با تنها دو ماه همکاری با او، و کسب و کار ما در مسیر رسیدن به فروش 23 میلیون دلاری در سال است. فقط از طریق تغییر قیمتها، بستهبندیها، و در عین حال ارائه نتایج بهتر برای مشتریانی که با آنها کار میکنیم.”
– اندرو آرگ، مدیر عامل، موسس ACCOUNTINGTAX.COM
“بازدههای بزرگ اغلب از قرار گرفتن در مقابل خرد جمعی حاصل میشود. با توجه به اینکه در هر بار تصمیمگیری ۱۰ درصد شانس موفقیت وجود دارد، شما باید هر بار آن شرط بندی را انجام دهید. به این ترتیب، از هر ۱۰ فرصت، ۹ بار را اشتباه میکنید … و این تجربه را به دست میآورید تا نهایت استفاده را ببرید. با این حال، تفاوت میان بیسبال و تجارت این است که بیسبال یک نتیجه کوتاه مدت را به دنبال دارد. وقتی شما در حال انجام این بازی هستید، اهمیتی ندارد که چقدر خوب بتوانید با توپ کار کنید، مهم این است که بتوانید آن را به دروازه برسانید. در تجارت، هر از چند گاهی وقتی گام به گام پیش میروید، امتیازات بیشتری بهدست میآورید. این به معنای آن است که نتیجه نهایی و اصلی در بلند مدت حاصل میشود. برندگان بزرگ، هزینههای زیادی بابت تجربیاتشان میپردازند.”
– جف بزوس
ما به عنوان کارآفرین، هر روز شرط بندی میکنیم. ما قمارباز هستیم – پولی که به سختی به دست آوردهایم، موجودی، اجاره، بازاریابی و غیره، را به امید دستمزد بالاتر، شرط بندی میکنیم. اغلب اوقات، میبازیم. اما، گاهی اوقات، نیز پیروز و برنده میشویم.
با این حال، بین شرط بندی در تجارت و شرط بندی در کازینوها تفاوت وجود دارد. در یک کازینو، احتمال موفقیت خیلی کم است. اگرچه با کسب مهارت، میتوانید در آنها بهتر شوید بخشید، اما هرگز نمیتوانید شکستشان دهید. در حالی که، در تجارت، میتوانید مهارتهای خود را بهبود ببخشید تا شانس را به نفع خود تغییر دهید. پس میتوان گفت که با مهارت کافی، میتوانید موفق شوید.
من پس از شروع خواندن یک سری کتاب در مورد کسب مشتری، فهمیدم که پیش از هر موضوع دیگری باید در مورد مبحث پیشنهاد صحبت کنم: نقطه آغاز هر گفتگو برای شروع معامله با مشتری. چیزی که در ازای پولشان به آنها ارائه میدهید.
همه چیز از پیشنهاد شروع میشود.
این کتاب در مورد چگونگی ارائه پیشنهادهای سودآور است.
مخصوصاً اینکه چگونه میتوان هزینههای تبلیغاتی را با ترکیبی از عناصر قیمتگذاری، ارزش، تضمینها، و استراتژیهای نامگذاری، به سود (کلان) تبدیل کرد. من ترکیب مناسب این مؤلفهها را پیشنهاد گرند اسلم مینامم.
من این اصطلاح را تا حدی برای ادای احترام به نقل قول بالا از جف بزوس، بنیانگذار آمازون انتخاب کردم؛ چون پیشنهاد گرند اسلم نیز مانند یک گرند اسلم در بیسبال، هم بسیار خوب و هم بسیار نادر است. این به مهارت بازاریاب و اینکه چقدر میتواند پیشنهادش را مطابق خواستههای مخاطبانش ایجاد کند، بستگی دارد. در تجارت میتوانید چنین پیشنهادهای داشته باشید:
پیشنهادها «تک به تک» و «دو به دو» که بازی را ادامه میدهند، صورتحسابها را پرداخت میکنند و چراغها را روشن نگه میدارند. بر خلاف بیسبال، که در آن یک گرند اسلم حداکثر چهار امتیاز کسب میکند، یک پیشنهاد گرند اسلم در دنیای تجارت، میتواند سود هزار برابری را برای شما به ارمغان بیاورد و کاری کند که دیگر مجبور به کار کردن نباشید. مثل این است که در طول بازی آنقدر خوب با توپ ارتباط برقرار کنید که هر سری مسابقات جهانی صد سال آینده را به طور خودکار برنده شوید.
سالها تمرین میخواهد تا بتوانید چیزی به پیچیدگی یک ضربه سریع در لیگ برتر بیسبال ایجاد کنید. موقعیت شما، دید، پیشبینی، سرعت توپ، سرعت ضربه و قرارگیری لگن، همگی باید عالی باشند. در بازاریابی و کسب مشتری (فرآیند جذب مشتریان جدید) نیز، به همان اندازه متغیر وجود دارد که باید همه آنها را با هم هماهنگ کنید تا واقعاً آن کار را فوق العاده خوب انجام دهید. اما با تمرین کافی و مهارت کافی، میتوانید دنیای کسب مشتری را که هر روز توپهای کات داری (اتفاقات غیر منتظره) به سمتتان پرتاب میکند را به یک ضربه هوم- ران (موفقیت چشمگیر) تبدیل کنید و پشت سر هم پیشنهادها را به خارج از استادیوم پرتاب کنید.
برای بقیه، موفقیت شما غیر قابل باور به نظر میرسد. اما برای شما، این فقط “یک روز عادی دیگر در محل کار” است. بهترین ضربه زنندههای تمام دوران نیز گاهی اوقات از بازی حذف شدهاند، همانطور که پیشنهادهای ناموفق زیادی در کارنامه بازاریابان بزرگ وجود دارد. ما مهارتها را از طریق شکست و تمرین میآموزیم. بهتر است بدانید که از هر ده بار تلاش، نه بار آن اشتباه خواهد بود. اما همچنان باید جسورانه عمل کنید، و امیدوار باشید که در نهایت یک پیشنهاد آنقدر خوب ایجاد میکنید که به نتایج بزرگی منجر میشود.
خبر خوب این است که در تجارت، فقط کافیست یک پیشنهاد گرند اسلم ایجاد کنید تا برای همیشه از کار کردن خلاص شوید. من این کار را چهار پنج بار در زندگیام انجام دادهام. من یک بازدهی مادام العمر 36:1 از هزینههای تبلیغاتی خود دارم. یعنی به ازای هر 1 دلاری که برای تبلیغات خرج میکنم، 36 دلار پس میگیرم، یک بازده 3600 درصدی. این میانگین هشت ساله من است.و به پیشرفت خود ادامه میدهم.
در این کتاب سعی دارم آن مهارت را، با تمرکز ویژه بر ایجاد پیشنهادهای گرند اسلم، با شما به اشتراک بگذارم، تا بتوانید همان سطح از موفقیت را تجربه کنید. همچنین این کتاب، اولین کتاب از سری کتابهایی است که کارآفرینان را به آزادی مالی میرساند. کتابهای بعدی این مجموعه، به طور عمیقتری به جذب مشتریان بیشتر، تبدیل مشتریان بالقوه بیشتر به مشتریان دائمی، ارزشگذاری بیشتر آن مشتریان و درسهای دیگری میپردازد که ای کاش زودتر از اینها برای رشد کسب و کارم یاد میگرفتم.
کتاب پیشنهادهای 100 میلیون دلاری پرفروش ترین کتاب سایت آمازون در حوزه تبلیغات:
فهرست مطالب کتاب پیشنهادهای ۱۰۰ میلیون دلاری
بخش اول: چگونه به اینجا رسیدیم.. 13
حقیقت تلخ… 13
بخش دوم: قیمت گذاری… 32
چگونه پول زیادی بابت محصولات و خدمات خود دریافت کنید.. 32
بخش سوم: ارزش- پیشنهاد خود را ایجاد کنید.. 72
چگونه پیشنهادهای بی نظیری ارایه دهید که مردم نتوانند در برابر آنها مقاومت کنند.. 72
پیشنهاد ارزش: پیشنهاد گرند اسلم خود را ایجاد کنید.. 95
قسمت اول: مشکلات و راهحلها 95
پیشنهاد ارزش: پیشنهاد گرند اسلم خود را ایجاد کنید.. 104
قسمت دوم: اصلاح و دسته بندی.. 105
بخش چهارم: بهبود پیشنهاد. 121
کمبود، فوریت، پاداش، ضمانت، و نامگذاری… 121
بهبود پیشنهاد: فوریت…. 139
بهبود پیشنهاد: ضمانت نامهها 153
بهبود پیشنهاد: نامگذاری… 170
بخش پنجم: پیاده سازی… 181
چگونه میتوان این را در دنیای واقعی اجرا کرد. 181
0دیدگاه کاربران